PrestaShop vs Shopify – który CMS wdrożyć w swoim sklepie internetowym?

Przy uruchamianiu i prowadzeniu sklepu online trzeba regularnie podejmować ważne decyzje. Do najważniejszych należy wybór platformy e-commerce. Stanowi ona swoiste środowisko do działania poszczególnych funkcjonalności. To od niej w dużej mierze zależy czy wszystko będzie funkcjonować sprawnie, bezawaryjnie, a także czy uda Ci się spełnić oczekiwania klientów. Jednymi z najpopularniejszych rozwiązań są PrestaShop oraz Shopify. Poznaj kluczowe cechy tych systemów i dowiedz się, który bardziej odpowiada Twoim potrzebom.

Koszt wdrożenia i utrzymania

PrestaShop to rozwiązanie oparte na darmowym silniku open-source. Dzięki temu można zaoszczędzić na licencji. Trzeba jednak liczyć się z kosztami związanymi z utrzymaniem hostingu i domeny. Do tego dochodzą jeszcze potencjalne opłaty na poczet modułów rozszerzających funkcjonalność strony.

Shopify działa w modelu abonamentowym. W cenie możesz otrzymać hosting i domenę. Do dyspozycji masz też wszystkie funkcje niezbędne do efektywnego zarządzania sklepem.

Możliwości personalizacji i elastyczność

PrestaShop oferuje pełną kontrolę nad kodem źródłowym. To pociąga za sobą nieograniczone możliwości modyfikacji funkcjonalności i szaty graficznej sklepu. Programiści są w stanie dostosować każdy element zawartości do wymagań właściciela.

Shopify oferuje szeroką gamę profesjonalnych szablonów oraz rozszerzeń. Wszystkie są dostępne w oficjalnym sklepie producenta.

Obsługa sklepu internetowego

PrestaShop posiada rozbudowany panel administracyjny pozwalający na precyzyjną kontrolę nad wszystkimi aspektami funkcjonowania sklepu. Umiejętne wykorzystywanie dostępnych możliwości wymaga jednak znajomości kwestii technicznych.

Dla odmiany Shopify wyróżnia się intuicyjnym i bardzo przejrzystym panelem administracyjnym. Już przy pierwszym kontakcie można w dużym stopniu zrozumieć zasady działania systemu. Efektywne korzystanie z tego rozwiązania nie wymaga zatem doświadczenia w zarządzaniu sklepem internetowym.

PrestaShop vs Shopify – co wybrać?

Nie sposób wskazać jednoznacznego zwycięzcę rywalizacji PrestaShop vs Shopify. Każda z tych opcji została zaprojektowana z myślą o innych zastosowaniach. PrestaShop z powodzeniem sprawdzi się w firmach, które posiadają własny zespół techniczny albo mają do dyspozycji budżet pozwalający na pokrycie kosztów obsługi przez zewnętrznych specjalistów. Pełna kontrola nad zakresem funkcjonalności i warstwą wizualną pozwala jednak na efektywne prowadzenie projektów wymagających niestandardowych rozwiązań i elastyczności.

Shopify to doskonała opcja dla przedsiębiorców rozpoczynających przygodę z e-commerce, małych i średnich firm oraz wszystkich, którzy cenią prostotę obsługi i niezawodność. Korzystając z tego systemu zdołasz w pełni skoncentrować się na rozwoju biznesu, zamiast zajmować się aspektami technicznymi.

Noto Agency – niezawodny partner przy wdrażaniu Shopify

Noto Agency oferuje kompleksowe wsparcie z zakresu wdrażania systemu Shopify. Dotyczy to zarówno uruchamiania nowych przedsięwzięć, jak i migracji istniejących sklepów z innej platformy. Zespół doświadczonych ekspertów zadba o skomponowanie środowiska odpowiadającego potrzebom Twojego biznesu. Oprócz tego możesz skorzystać z usług analitycznych oraz obsługi programistycznej. Dzięki temu pozostaniesz w pełnej gotowości na różnorodne scenariusze rynkowe.