Czy kampanie płatne to niezbędnik dla Twojego e-biznesu?

Jeśli czegoś nie ma w Google to nie istnieje – ten coraz częściej powtarzany slogan ma wiele wspólnego z prawdą. Gigant z Mountain View całkowicie zrewolucjonizował sposób, w jaki myślimy o internecie, oferując nam możliwość precyzyjnego dotarcia do potencjalnych klientów dzięki kampaniom płatnym Google Ads. Jest to szczególnie ważny element promocji dla biznesów internetowych. Dlaczego?

Rozpoznawalność marki

Wszelkie optymalizacje mające na celu poprawę pozycji w wynikach organicznych przynoszą efekty, jednak aby je zobaczyć, trzeba uzbroić się w cierpliwość. Kampanie płatne Google Ads pozwalają osiągnąć cel błyskawicznie, bez konieczności czekania miesiącami na poprawę pozycji. Dobrze więc, jeśli działania pozycjonujące są uzupełniane przez kampanie płatne.

Zarówno linki sponsorowane, jak i inne formy płatnej promocji oferowane przez Google sprawiają, że możemy dotrzeć do tysięcy użytkowników już w momencie włączenia reklamy. To sprawia, że jesteśmy w stanie osiągnąć cel, zwiększyć rozpoznawalność marki i zyskać wymierne korzyści.

Precyzyjne targetowanie

Współczesny klient jest bardzo wymagający. Zwykle ma do wyboru przynajmniej kilka różnych opcji i wystarczy drobna niedogodność, by zwrócił się do konkurencji. Jeśli więc nie jest w stanie dostrzec naszej firmy i lepiej jej poznać – nie mamy szans, by przyciągnąć jego uwagę. Dlatego Google Ads proponuje możliwość niezwykle precyzyjnego doboru użytkowników, do których chcemy kierować konkretną reklamę. Dodatkowo ogromne grono odbiorców sprawia, że możemy dotrzeć właściwie do wszystkich, którzy tylko korzystają z internetu.

Możemy targetować kampanię do konkretnych osób, skupiając się na ich zainteresowaniach, stronach, które odwiedzają, a także lokalizacji, ważnych wydarzeniach w ich życiu czy nawet statusie związku. Co więcej, kampanie płatne Google Ads możemy również kierować do naszych obecnych klientów, lub osób, które odwiedziły naszą stronę, ale nie zdecydowały się na zakup. Remarketing pozwala skutecznie przypomnieć im o sobie i doprowadzić do konwersji.

Dokładny monitoring kampanii

To nie jest tak, że wydając pieniądze na reklamę więcej stracimy niż zyskamy. Dobrze stargetowana i prowadzona kampania pozwala osiągnąć spore zyski, mimo poniesionych kosztów. Kampanie płatne Google Ads mogą być szczegółowo monitorowane i optymalizowane, w zależności od naszych potrzeb. Mając dostęp do bardzo precyzyjnych danych, możemy wycisnąć z kampanii tyle, ile się da, trzymając przy tym pełną kontrolę nad wynikami oraz budżetem.