Awaria bankomatu – czyli co zrobić, gdy urządzenie pobierze pieniądze z konta, lecz ich nie wypłaci?

Ogólny postęp technologiczny i idące za tym liczne udogodnienia sprawiły, że coraz rzadziej korzystamy z fizycznej gotówki. Możliwość wykonywania płatności kartą jest nie tylko o wiele wygodniejsza, lecz i znacznie szybsza. Czasami jednak zdarzy się, że terminal płatniczy ulegnie awarii, czy też dany sklep nie obsługuje tego rodzaju płatności – wymusza więc to na nas uzyskanie gotówki w fizycznej formie celem zapłaty za daną usługę czy zakupy. W takiej sytuacji udajemy się do bankomatu – również i tutaj może zastać nas przykra niespodzianka, po włożeniu karty, wprowadzeniu pinu i wybraniu danej kwoty okazuje się, że urządzenie nie wypłaciło nam pieniędzy. Nie jest to jeszcze koniec świata – w okolicy najpewniej znajdują się inne bankomaty, jednak wtedy orientujemy się, że środki zostały pobrane z naszego konta pomimo tego, że nie otrzymaliśmy gotówki. Jak powinniśmy się zachować w takiej sytuacji?

Bankomat nie wypłacił pieniędzy – dlaczego?

Podobnie jak ludzie, tak i urządzenia elektroniczne nie są nieomylne – chociaż w drugim przypadku mowa tu najczęściej o zwykłej awarii, na którą to nie mamy żadnego wpływu. Jeżeli wszystko sprowadza się do tego, że urządzenie odmawia wypłaty pieniędzy, lecz te nie zostały – na szczęście – pobrane z naszego konta, wynikać to może z awarii systemu lub braku gotówki w bankomacie.

Jak postąpić w sytuacji, gdy bankomat nie wypłacił nam pieniędzy, ale pobrał je z konta?

W pierwszej kolejności należy zabrać potwierdzenie niezrealizowanej transakcji, które powinno zostać wydrukowane przez bankomat. Zdarzyć się jednak może, że w wyniku awarii takie potwierdzenie nie zostanie wydrukowane – w tym momencie powinniśmy wykonać zdjęcie komunikatowi, jaki – najpewniej – wyświetla się na ekranie urządzenia. Koniecznie zapiszmy także takie informacje, jak numer bankomatu, jak i aktualna data i godzina. W kolejnych krokach należy skontaktować się z bankiem – możemy to zrobić, udając się bezpośrednio do placówki banku, jak i kontaktując się z jego pracownikami telefonicznie. Po przedstawieniu całej sytuacji konsultantowi nasza sprawa najpewniej trafi na etap rozpatrywania, który trwać będzie do dwóch tygodni.